Zdjęcia produktowe w biznesie – czy warto?

W ostatnim czasie coraz bardziej popularna stała się fotografia produktowa. Główną przyczyną rozwoju tej dziedziny fotografii jest powstawanie coraz to nowych biznesów online. Co ciekawe wraz z rozwojem tych biznesów pojawiają się nowe sposoby na to, jak wykonać ciekawe zdjęcia produktowe. Pojawia się jednak pytanie, czy one faktycznie są tak ważne?

Fotografia reklamowa czyli jak sprzedawać w internecie

Fotografia jest jednym z nieodłącznych elementów komunikacji reklamowej. Nie raz mieliśmy już okazję na to, by przekonać się, jaką siłę one mają. Odpowiednio dobrane zdjęcia są w stanie wpłynąć na wyniki sprzedażowe. Ludzie są wzrokowcami, więc zdjęcia mogą pokazać znacznie więcej niż napisane słowa.

Po co zdjęcia produktowe?

Warto na samym początku przyjrzeć się samej kompozycji zdjęć. Zanim zdecydujemy się na samo zdjęcie, warto skupić się na tym, jakie emocje chcemy przekazać. By odpowiednio trafić w gust ludzi, musimy wiedzieć jaka grupa docelowa nas interesuje. I to ją należy określić, zanim przystąpimy do planowania zdjęć. Odpowiednie zdjęcia pozwolą dotrzeć nam do odbiorcy. Zdjęcia produktowe są narzędziem, które pomaga nam także wyeksponować produkt w takim świetle i kontekście, który interesuje nas najbardziej. Są więc narzędziem do komunikacji z potencjalnym klientem.

Podstawowe zasady zdjęci produktowych

Kolory w sesji fotograficznej mają bardzo duże znaczenie. Niesamowicie ważne jest, by barwa była dopasowana do treści, którą chcemy przekazać. Warto więc przypomnieć sobie co oznaczają konkretne kolory. Niebieski jest oznaką profesjonalizmu i opieki. Brązowy z kolei kojarzy się bardzo często z wiedzą i stabilnością. Różowy często uznaje się za barwę optymizmu i radości. Czerwień z kolei to kolor miłości, władzy i pożądania.

Zdjęcia produktowe w fotografii reklamowej

Najczęściej dzieli się ją na dwa rodzaje: fotografię produktową oraz wizerunkową. Fotografia produktowa najczęściej stosowana jest w katalogach sprzedażowych. Bardzo często stosuje się ją na stronach internetowych. Nazywa się ją także packshotem. Przedstawia ona jak najdokładniej prawdziwy przedmiot, który wyeksponowany jest na jednolitym tle, najczęściej używa się tła białego lub czarnego, ale nie jest to reguła. Fotografia wizerunkowa daje także możliwość na zrobienie fotografii wizerunkowych jako lookbook. Czyli z pomocą modela. Każda z tych fotografii ma swoje zalety. Jeśli chodzi o packshoty, to świetnie sprawdzą się w przypadku sprzedaży bezpośredniej, a z kolei fotografia wizerunkowa jest potrzebna w brandingu, ponieważ zwraca znacznie bardziej uwagę klienta.