Cechy dobrego pudełka. Jak ściągnąć wzrok klientów?

Opakowanie wciąż jest niedocenianym elementem marketingowym. Wiele firm nie zwraca na nie odpowiedniej uwagi, a to poważny błąd! To właśnie pudełka firmowe przykuwają największą uwagę klientów, którzy dopiero na kolejnym etapie sprawdzają, co dokładnie znajduje się w środku. Jakie są więc cechy dobrego opakowania produktowego i dlaczego jeszcze warto przykładać do niego uwagę?

Wzrost znaczenia pudełek firmowych

Przedsiębiorców oferujących różnego typu produkty, powinien zainteresować fakt, że coraz więcej ludzi decyduje się na zakupy w sieci. Firmy kurierskie mają tym samym więcej pracy, ale trend ten wpływa również na producentów. Sprzedaż na odległość sprawia, że rośnie znaczenie opakowań jako elementu samego produktu. W związku z tym pudełka firmowe są coraz bardziej dopracowywane, zarówno pod względem wyglądu, jak i wytrzymałości na warunki transportowe. Z powodu dużej konkurencji na rynku sprzedaży internetowej, coraz większe znaczenie odgrywają  nie tylko cena oraz szybki czas realizacji, ale także jakość i trwałość opakowań kartonowych.

Jak powinny, a jak nie powinny wyglądać pudełka firmowe?

Wiele firm nadal w ogóle nie inwestuje w pudełka firmowe. Zdarza się, że przedsiębiorcy na zwykłym kartonie, używają taśmy z logo firmy. Nie jest to złe rozwiązanie, jednak przykuwa znacznie mniejszą uwagę klienta, niż dobrze przemyślane pudełka firmowe. Ludzkie oko zwraca uwagę na szczegóły, bardzo często nieświadomie. Dlatego bardzo ważne jest by każdy detal był dopracowany i jak najbardziej kojarzył się z firmą oferującą dany produkt.

Ważne jest, żeby określić, które opakowania warte są dodatkowych inwestycji, a które nie. Jeśli sprzedawane przedmioty są duże, opakowanie wcale nie musi być kolorowe i wystawne. Jeśli decydujemy się na zwykłą tekturę, dobrze jest obkleić ją wspomnianą już taśmą z logiem firmy.

Na mniejsze gabarytowo przedmioty warto natomiast użyć specjalnego kolorowego opakowania. Najlepiej jednak takie pudełko owinąć dodatkowo folią bąbelkową i włożyć do zwykłego, nie wyróżniającego się kartonu. Dzięki temu pudełko firmowe zachowa ładny wygląd, aż do momentu dostarczenia przesyłki, a jednocześnie nie będzie narażona na zniszczenie.

Z czego i jak powinny być wykonane pudełka firmowe?

Najlepszym tworzywem do pakowania towarów jest karton lub tektura. Odpowiednio dopasowane, dają możliwość pełnego zabezpieczenie produktu oraz zapobiegają przesuwaniu  się przesyłki w transporcie.

Pudełko firmowe powinno być tak zbudowane, aby klient po jego otrzymaniu był w stanie je bez problemu otworzyć. Ponadto powinno mieć budowę umożliwiającą jego kolejne użycie po rozpakowaniu – np. w celu odesłaniu towaru, w momencie, gdy klient będzie chciał go wymienić lub oddać na gwarancję. Jest to ważne szczególnie podczas wysyłki ubrań, ponieważ nie zawsze rozmiar, który zamówi klient jest odpowiednio dobrany.

Najważniejszym elementem pudełka firmowego jest jednak jego rozmiar. Bardzo ważne więc, by dopasować go do przedmiotu wysyłanego. Dobrze dobrane gabaryty opakowania do przedmiotu, skutecznie chronią zawartość przesyłki podczas transportu. Przedmiot w takim opakowaniu nie przesuwa się i nie obija od ścianek. Jeśli wybierzemy za ciasne lub za duże pudełko firmowe, to przesyłka będzie narażona na zniszczenie.